جمعه،05 مرداد 1403 English

معاونت بهداشتي

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • برگزاري مانور سلامت نوروزي 1399-1400
      كد خبر: 21025
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      تعداد بازديد: 140
      برگزاري مانور سلامت نوروزي 1399-1400

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان: نظارت بازرسان بهداشت محيط در ايام نوروز دو برابر مي شود

       كاظمي ذهابي/روابط عمومي

      مانور سلامت نوروزي 1399-1400 به صورت متمركز و با حضور تيم هاي نظارتي تمامي شهرستان ها در مركز استان برگزار شد.

      به گزارش روابط عمومي معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان، رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در حاشيه ي اين مانور در جمع خبرنگاران گفت: در ايام نوروز كارهاي نظارت بازرسان بهداشت محيط دو برابر خواهد شد.

      دكتر محمدرضا نيكبخت عنوان كرد: در طرح سلامت نوروزي كه از بيست و پنجم اسفندماه آغاز مي شود 320 بازرسان در دو نوبت صبح و عصر كار نظارت بر مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي را انجام خواهند داد.

      وي ادامه داد: هم استاني هاي محترم مي توانند هر گونه تخلف بهداشتي را به سامانه شبانه روزي 190 گزارش دهند تا بازرسان ما به محل مورد نظر مراجعه و مشكل را بررسي كنند.

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان با اشاره به رعايت 60 درصدي پروتكل هاي بهداشتي توسط مردم استان، اظهار كرد: وضعيت زردي كه استان ما در حال حاضر دارد به جز با همكاري مردم ميسر نمي شد.

      دكتر نيكبخت افزود: البته اين بدان معنا نيست كه ما در وضعيت بي خطري قرار داريم.

      وي ادامه داد: متاسفانه در برخي استانهاي همجوار ما شرايط بحراني است و اين يك خطر بالقوه است.

      رئيس دانشگاه گفت: تردد بين استاني به ويژه در ايام نوروز بايد با دقت و شدت كنترل شود چرا كه غير از اين مي تواند وضعيت استان ما را به سمت قرمز و بحراني بكشاند.

      دكتر نيكبخت در ادامه وظيفه ي مركز فوريت هاي پيش بيمارستاني استان در ايام نوروز را در كنار بازرسان بهداشت محيط بسيار حياتي قلمداد كرد و عنوان كرد: در اين ايام 75 پايگاه اورژانس شهري و بين جاده اي به صورت شبانه روزي آمادگي ارائه ي خدمات اورژانس را دارند.

      وي ادامه داد: در سالجاري 127 تكنسين فوريت هاي پزشكي را با آزمون جذب كرديم كه بخش مهمي از نيازهاي انساني ما در بخش اورژانس را مرتفع خواهد كرد.

      رئيس دانشگاه اظهار كرد: از معاون درمان دانشگاه انتظار داريم برنامه ي منسجمي براي حضور متخصصين جراحي عمومي، قلب، اطفال، بيهوشي و طب اورژانس را در ايام تعطيلات نوروز تنظيم كنند.

      دكتر نيكبخت: نبايد شرايطي به وجود آيد كه بيماران در اين ايام سرگردان باشند.

      وي تصريح كرد: معاونين دانشگاه به ويژه معاونين بهداشت، درمان و غذا و دارو و همچنين مسئولين سازمان فوريت هاي پيش بيمارستاني و مراكز بهداشت در ايام نوروز بايد با حضور مستقيم خود برنامه ها را نظارت كنند.

      رئيس دانشگاه در پايان با اشاره به تأمين و جذب اعتبار 2000 ميليارد ريالي براي تكميل بيمارستان نيايش خرم آباد، گفت: تمامي برنامه ها و اقدامات انجام شده حوزه ي سلامت در سال 1399 را طي روزهاي آينده براي مردم تشريح خواهيم كرد.

      مانور خودرويي سلامت نوروزي 1399-1400 با هدف ايجاد حساسيت در سطح جامعه به منظور رعايت حداكثري پروتكل هاي بهداشتي مقابله با كوويد19 و همچنين رعايت دستورالعمل ها و شيوه نامه هاي بهداشتي به منظور كنترل وضعيت بهداشتي مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي، بين راهي و سامانه هاي آبرساني به منظور پيشگيري از بروز و شيوع بيماريهاي واگير به خصوص بيماريهاي منتقله از راه آب و غذا از محوطه ي ستاد دانشگاه علوم پزشكي لرستان آغاز و در ادامه با مسير خيابان شريعتي، خيابان علوي و خيابان امام خميني(ره) ادامه و به پايان رسيد.

      در اين مانور علاوه بر خودروهاي بازرسي بهداشت محيط و فوريت هاي پزشكي، خودروهايي از نيروي انتظامي، راهنمايي و رانندگي، اداره راه و شهرسازي و سازمان بسيح حضور داش

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543471 آخرین به روزرسانی: 31 خرداد 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 0.71519207954407 seconds.
memoryUsage : 8434Kb