يکشنبه،09 ارديبهشت 1403 English

معاونت بهداشتي

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • كل جمعيت روستايي استان تحت پوشش خدمات درماني هستند.
      كد خبر: 4858
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
      تعداد بازديد: 547
      كل جمعيت روستايي استان تحت پوشش خدمات درماني هستند.

      كل جمعيت روستايي استان تحت پوشش خدمات درماني هستند.

      اميدعلي پاپي در نشست استاني ستاد اجرايي برنامه پزشك خانواده شهري و نظام ارجاع در استان كه در محل سالن جلسات علوم پزشكي لرستان برگزار شد، افزود: آنچه در طرح پزشك خانواده مدنظر است اين بوده كه اين طرح يكي از قوانين مهم در نظام سلامت است.

      وي با بيان اينكه سازمانهاي خدمات درماني و بيمهگر با دانشگاه علوم پزشكي تعامل خوبي دارند، اظهار كرد: خوشبختانه كليه روستائيان استان، بيمه و تحت پوشش طرح پزشك خانواده هستند.

      معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي لرستان ادامه داد: تمام مراكز بهداشتي – درماني روستايي داراي پزشك هستند و هيچ مركزي در استان وجود ندارد كه فاقد تيم سلامت و پزشك باشد.

      پاپي تصريح كرد: در اجراي تحت پزشك خانواده شهري، هدف دسترسي بهتر مردم به خدمات درماني و بهداشتي و رعايت عدالت در سلامت است؛ با اجراي اين طرح تغيير و تحول در شاخصهاي بهداشتي درماني ايجاد و هم اكنون مقدمات و بستر لازم براي انجام اين طرح مهيا شده است.

      وي با بيان اينكه 95 درصد جمعيت استان سرشماري و در سامانه ايرانيان ثبت شده، ادامه داد: 343 پزشك براي اجراي طرح و تحت پوشش قرار دادن جمعيت شهري نياز است كه تاكنون 300 پزشك معادل 78 درصد، ثبت نام و در شرف قرارداد هستند.

       معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي لرستان عنوان كرد: براي اجراي طرح پزشك خانواده مراكز بهداشتي و درماني مدنظر به انواع تجهيزات مورد نياز تجهيز شدهاند و هر پزشك عمومي نيز موظف است كه ماما و پرستار به كار گيرد.  

      پاپي با اشاره به اينكه طرح پزشك خانواده در حال حاضر در شهرستانهاي ازنا و الشتر شروع شده و كل شهرستانها را همزمان و با فاصله خيلي كم پوشش خواهيم داد، گفت: منتظر بازديد كارشناسان از وزارتخانه بهداشت و درمان هستيم و هنگامي كه اجازه ورود را به ما اعلام كنند اين طرح در شهرهاي استان آغاز خواهد شد.

      پاپي تصريح كرد: براي اجراي پزشك خانواده در استان نيازمند فرهنگسازي از سوي رسانهها هستيم. 



                          
      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 09 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 1.5601630210876 seconds.
memoryUsage : 8621Kb