دوشنبه،17 ارديبهشت 1403 English

معاونت بهداشتي

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • سومين نشست طرح ملي بسيج ارتقاء سلامت ايرانيان در دانشگاه علوم پزشكي لرستان
      كد خبر: 5102
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
      تعداد بازديد: 378

      سومين نشست طرح ملي بسيج ارتقاء سلامت ايرانيان در دانشگاه علوم پزشكي لرستان

      سومين نشست طرح ملي بسيج ارتقاء سلامت ايرانيان با حضور نمايندگاني از سازمان تامين اجتماعي، هلال احمر استان، كميته امداد امام خميني(ره)، بسيج جامعه پزشكي، بهزيستي و نظام پرستاري هاي شهرهاي استان روز دوشنبه 9 ارديبهشت ماه 92 در سالن اجتماعات معاونت بهداشتي دانشگاه برگزار گرديد.
       در اين نشست اميد علي پاپي معاون بهداشتي دانشگاه با اشاره به اينكه بيماريهاي قلبي و عروقي سالانه 12 ميليون نفر را در جهان به كام مرگ مي كشاند اظهار داشت: سازمان بهداشت جهاني با توجه به افزايش بيماريهاي قلبي و عروقي در جهان، شعار امسال را« فشار خون را جدي بگيريم » نامگذاري كرده و در اين راستا مواردي هست كه با رعايت آنها مي شود بيماري را كاهش داد بطوري كه اگر روزانه 6 گرم نمك طعام را در رژيم غذائي كاهش دهيم 24 درصد از سكته هاي قلبي و 18 درصد از بيماري هاي قلبي و عروقي كاهش مي يابد و مي توان با كاهش 25 درصد از نمك طعام رژيم غذايي مي توان بيمايهاي قلبي و عروقي را به ميزان 25 درصد كاهش داد.
       وي در ادامه سخنانش بيان داشت: مصرف نمك در ايران 2 برابر ميانگين نمك مصرفي در جهان است و مي توان با فرهنگ سازي و اطلاع رساني مناسب در زمينه ترك دخانيات، انجام ورزش هاي روزانه و كاهش مصرف نمك و چربي از بروز بيماريهاي قلبي و عروقي در افراد جلوگيري كرد.
       وي در پايان سخنانش گفت: كشور چين كمترين سرانه مصرف چربي در جهان را دارد و كمترين ميزان بيماريهاي قلبي و عروقي نيز در اين كشور وجود دارد.
       در ادامه اين نشست دكتر نظري بيان داشت: قانوناً و شرعاً همه موظف به حمايت از بيماراني هستيم كه فشارخون دارند و وظيفه ما شناسايي اين افراد است كه نه خود ما نه ما اطلاعي از بيماري آنها نداريم و اتفاق زماني رخ مي دهد كه فرد با يك سكته مغزي يا قلبي به بيمارستان مراجعه مي كند و تازه متوجه مي شويم كه فرد مشكل فشارخون داشته بدون اينكه قبلاً دانسته باشد.
       درپايان مدعوين نظرات و پيشنهادات خود در خصوص چگونگي اجراي طرح ملي بسيج ارتقاء سلامت ايرانيان و سنجش فشارخون بالا و قد و وزن در افراد بالاي 30 سال و نوع همكاري خود با دانشگاه علوم پزشكي را بيان نمودند.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543348 آخرین به روزرسانی: 16 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 2.3198118209839 seconds.
memoryUsage : 8500Kb