جمعه،10 فروردين 1403 English

معاونت بهداشتي

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • برگزاري نشست توجيهي برنامه مداخله اي تب مالت
      كد خبر: 5297
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      تعداد بازديد: 455

      برگزاري نشست توجيهي برنامه مداخله اي تب مالت

      نشست توجيهي برنامه مداخله اي تب مالت به رياست اميدعلي پاپي معاون بهداشتي دانشگاه  و با حضور مديركل و معاون فني دامپزشكي استان، روساي شبكه هاي بهداشت و درمان شهرستان ها، مدير بهداشت محيط و كارشناسان مربوطه روز شنبه 9 شهريور ماه 92 در سالن اجتماعات معاونت بهداشتي دانشگاه برگزار گرديد.
       در اين نشست اميدعلي پاپي با اشاره به وضعيت اين بيماري در سطح شهرستان هاي استان اظهار داشت: جلوگيري از ابتلا افراد به بيماري تب مالت، پيگيري درمان به موقع و نظارت و درمان تا حصول بهبودي و كاهش عوارض ناشي از ابتلا افراد به اين بيماري و جلوگيري از انتقال و سرايت بيماري به ديگران و شناسايي كانون هاي آلوده و كنترل طغيان هاي احتمالي بيماري جزء اهداف اصلي اين معاونت مي باشد و همكاران ما در بهداشت استان با همكاري دامپزشكي استان بايستي  نهايت سعي و تلاش خود را بكار بگيرند  تا مشكلي در اين خصوص بوجود نيايد.
        وي در ادامه سخنانش با اشاره به گزارش دهي و بيماريابي تب مالت گفت: استان لرستان با 6/56 در يكصد هزار نسبت به ميانگين كشوري كه 21 در 100 هزار مي باشد بالاتر است كه نشان مي دهد استان ما هر چند رقمش بالاست اما اين رقم  نشان دهنده فعاليت خوب در زمينه بيماريابي است.
       وي وضعيت بروسلوز در سال هاي 91 و 92 در شهرستان هاي نورآباد،كوهدشت ،دوره چگني،اليگودرز،دورود و خرم آباد را نسبت به ديگر شهرستان هاي استان بالاتر دانست كه مي طلبد به اين مناطق توجه بيشتري اعمال شود.
       معاون بهداشتي دانشگاه ،بازديد هفتگي از آزمايشگاه ها و مطب هاي خصوصي،الزام آزمايشگاه ها در ثبت دقيق ، گزارش دهي و  آموزش را جزء عواملي دانست كه جهت ارتقاء سطح سلامت و بهداشت افراد جامعه حائز اهميت است. وي آموزش بهداشت،پاستوريزه كردن محصولات لبني، واكسيناسيون ، بيمه كردن وام ها و برنامه  هاي مداخله اي را جزء اقداماتي دانست كه مثمرثمر خواهد بود و مي طلبد كارشناسان بهداشت و دامپزشكي استان در كلاس هاي مشترك جهت آموزش يكسان  حضور داشته باشند.
       در ادامه اين نشست دكتر گودرزي مديركل دامپزشكي استان گزارشي از عملكرد اين سازمان را در راستاي ارتقاء سطح بهداشت جامعه بيان داشت و اظهار نمود: توجه و اهميت بهداشت تا جايي است كه هيچ كس نمي تواند از مهلكه بيماري ها با رعايت نكردن بهداشت فردي و اجتماعي جان سالم بدر ببرد و در خصوص بيماري تب مالت بايستي اقداماتي  در راستاي ريشه كني و كنترل  بيماري هاي دامي برداشته شود.
       وي بيان داشت: 90 درصد پرورش دام در استان لرستان ما سنتي است و با آموزش و ترويج ،رعايت مقررات بهداشتي ، قرنطينه اي و واكسيناسيون مي توان با بروسلوز مبارزه كرد.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543263 آخرین به روزرسانی: 08 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 0.46212601661682 seconds.
memoryUsage : 6855Kb