جمعه،07 ارديبهشت 1403 English

معاونت بهداشتي

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    •  تشريح برخي از اقدامات بهداشتي دانشگاه توسط معاون بهداشتي
      كد خبر: 5345
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
      تعداد بازديد: 464

       تشريح برخي از اقدامات بهداشتي دانشگاه توسط معاون بهداشتي

      اميد علي پاپي معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي لرستان در مصاحبه با خبرنگاران فارس و وبدا به تشريح برخي از فعاليت هاي حوزه كاري خود پرداخت .

      وي عوامل ژنتيكي ، محيطي ،تغذيه، سن مادر ،سلامت روح و روان و برخي بيماريهاي خاص را جزء عواملي برشمرد  كه تاثيري مستقيم بر سلامت مادران باردار دارد و به تبع آن سلامت و آينده جامعه را متاثر مي كند.

      وي بيان داشت :طبق آمار رسمي، ميانگين مر گ و مير نوزادن زير يك و نيم سال در كشور 22 در 1000مورد است كه اين شاخص در استان كمتر از ميانگين كشوري است وي در خصوص زير ساخت هاي بهداشتي درماني و ديگر فعاليتهاي اين حوزه گفت : بيش از 90 درصد از مراكز بهداشتي درماني و خانه  هاي بهداشت راه اندازي شده و فعال مي باشند . وي ارتقاءدانشگاه از تيپ3 به تيپ 2 و ارتقاء معاونت بهداشتي به تيپ يك را جزء عملكردهاي خوب دانشگاه در حوزه هاي مختلف ذكر كرد و بيان داشت كه اين تغييرات باعث افزايش پستهاي اختصاصي شده است .

      وي تعداد مراكز شهري ،روستايي و خانه هاي بهداشت رابه ترتيب 647،80،73عنوان كرد و گفت : از اين تعداد برخي مراكز و خانه هاي بهداشت ما استيجاري و موقت هستند كه اولويت ساخت اين مراكز در دستور كار معاونت توسعه دانشگاه مي باشد . معاون بهداشتي دانشگاه در خصوص پير جمعيتي اظهار داشت : افراد مسن مشكلات خاص خود را دارند و اگر تمهيداتي انديشيده شود كه مادران در سن بارداري يعني 25 تا 35 سال باردار شوند مشكل پير جمعيتي بوجود نمي آيد . ايشان با استناد به  فرمايشات مقام معظم رهبري كه مي فرمايد بايدنسبت به افزايش جمعيت اقدام شود گفت : هم اكنون واحد تنظيم خانواده معاونت بهداشتي دانشگاه  عملا تعطيل است و فقط براي افرادي كه بيماري خاص داشته يا مادراني كه در معرض خطرند و قصد بچه دار شدن دارند مراقبت و كنترل جمعيتي صورت مي پذيرد  و اقلام بهداشتي جهت تنظيم خانواده در اختيار آنها گذاشته مي شود.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543336 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 2.3328120708466 seconds.
memoryUsage : 6877Kb