جمعه،07 ارديبهشت 1403 English

معاونت بهداشتي

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • برگزاري كارگاه استاني تربيت مشاوران ايدز
      كد خبر: 5671
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      تعداد بازديد: 439

      برگزاري كارگاه استاني تربيت مشاوران ايدز

       

      كارگاه استاني تربيت مشاوران ايدز با حضور 60 تن از پزشكان و كارشناسان بهداشتي و روانشناسي شاغل در مراكز/پايگاههاي مشاوره بيماريهاي رفتاري شهرستانهاي تابعه و پزشكان و كارشناسان كلينيكهاي مثلثي زندانهاي استان در محل تالار شقايق مركز آموزش مداوم پزشكي واقع در مركز تحقيقات گياهان دارويي طي سه روز از تاريخ 14 تا 16 بهمن ماه جاري برگزار مي گردد .

      اين كارگاه كه به دنبال برگزاري كارگاه كشوري با حضور كارشناسان برنامه ايدز و روانپزشكان فوكال پوينت 15 استان از جمله استان لرستان در مهر ماه سال جاري داير گرديد به هدف ارتقاي مهارتهاي مشاوره و ارتباطي و آگاهسازي در كاركنان ذيربط معطوف است .
      در روزنخست در مراسم گشايش كارگاه جناب آقاي مهندس پاپي معاونت محترم بهداشتي دانشگاه و جناب آقاي محمدي مديركل محترم زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي استان حضور داشتند كه طي آن معاونت بهداشتي ضمن تبريك ايام ا... دهه فجر و خير مقدم به حاضران بر اهميت همه گيري ايدز و وضعيت كنوني آن در جهان ، كشور و استان اشاره كرده و رفتارهاي پرخطر را زمينه ساز گسترش بيماري در جامعه خواند كه به طور عمده در بر گيرنده مصرف تزريقي مواد و رفتارهاي جنسي حفاظت نشده است . همچنين افزايش نسبت موارد ابتلا از طريق تماس جنسي طي سالهاي گذشته را هشداري جدي دانست كه با وجود روند كاهشي موارد جديد HIV طي سالهاي اخير مي تواند زمينه ساز ابتلا در گروههاي گوناگون به ويژه نوجوانان و جوانان باشد. ايشان همچنين با تاكيد بر وضعيت مناسب دانشگاه از ديدگاه منابع انساني و مالي خواستار تاكيد بر پيشبرد نرم افزاري و مديريت برنامه ها، توسعه اقدامات فرهنگي و تقويت دانش و مهارتهاي حرفه اي كاركنان در راستاي ارتقاي خدمات و كنترل موارد جديد ابتلا شده و حمايت معاونت تابعه را از اجراي برنامه هاي بهداشتي ياد آور گرديد.
      همچنين آقاي محمدي ضمن قدرداني از برگزار كنندگان كارگاه و اشاره به تعامل مثبت و تنگاتنگ با مجموعه دانشگاه به ويژه معاونت بهداشتي درباره تغيير راهبرد و خط مشي نظام در مديريت زندانها از فضاي امنيتي به فضاي تربيتي و اصلاحي و تلاش در جهت جذب نيروي انساني كارآمد درزندانها و برنامه ريزي با هدف آموزش ،‌ مشاوره ، كارآموزي و توانمند سازي و حفظ و ارتقاي سلامت و كرامت انساني زندانيان و اقدامات ارزشمند انجام يافته در كنترل بيماريهاي واگير در زندان اشاره كردند.
      در ادامه كارگاه ضمن طرح موضوعهاي نظري توسط اعضاي محترم هيات علمي دانشگاه شامل سركار خانم دكتر جارياني روانپزشك و جناب آقاي دكتر شكري متخصص بيماريهاي عفوني و جناب آقاي بابايي كارشناس برنامه ايدز معاونت بهداشتي با طراحي بحث گروهي و كار گروهي فرصت لازم براي تمرين مهارتها فراهم ميگردد .
      لازم به توضيح است كارشناس اداره كنترل ايدز و بيماريهاي آميزشي مركز مديريت بيماريهاي واگير وزارت متبوع و كارشناس مركز تحقيقات ايدز ايران در روز پاياني جهت ارزيابي كيفي كارگاه حضور خواهند يافت و به دنبال تاييد ، دانشگاه علوم پزشكي لرستان به عنوان قطب آموزشي منطقه اي تربيت مشاوران ايدز در كشور شناخته خواهد شد .

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543336 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 0.99837899208069 seconds.
memoryUsage : 6863Kb