جمعه،07 ارديبهشت 1403 English

معاونت بهداشتي

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • بررسي راهكارهاي كاهش مرگ و مير مادران باردار در نشست هم انديشي مديران ارشد سلامت استان
      كد خبر: 5840
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
      تعداد بازديد: 353

      بررسي راهكارهاي كاهش مرگ و مير مادران باردار در نشست هم انديشي مديران ارشد سلامت استان

      در نشست هم انديشي مديران ارشد سلامت استان كه به رياست دكتر ساكي رئيس دانشگاه علوم پزشكي و با حضور معاونين، مديران شبكه هاي بهداشت و درمان استان، روساي بيمارستانها و مديران و كارشناسان ستادي دانشگاه در تالار ابن سيناي بيمارستان شهيد رحيمي خرم آباد برگزار شد ، راهكارهاي كاهش مرگ و مير مادران باردار بررسي شد.

      در اين نشست ابتدا معاونين درمان و بهداشتي گزارشي از آخرين وضعيت شاخص بين المللي مرگ و ميرمادران باردار ارائه و سپس پرونده مرگ و مير مادران باردار در سالجاري بررسي شد.

      در ادامه دكتر ساكي رئيس دانشگاه گفت: مرگ و مير مادران باردار شاخصي بين المللي است كه نشانده كارآمدي نظام سلامت هر كشوري است كه خوشبختانه در ساليان اخير با ارتقاء كمي و كيفي خدمات بهداشت و درمان كشور و توجه ويژه دولتمردان نظام اسلامي به امر خطير سلامت اين شاخص به طرز چشمگيري ارتقاء يافته به نحويكه از 240 مورد مرگ و مير مادر باردار در يكصد هزار نفر در اوائل انقلاب اين شاخص امروز به 8 مورد كاهش يافته كه نشان مي دهد وضع بهداشت و درمان كشور پس از پيروزي انقلاب اسلامي و بويژه در ساليان اخير دچار تحول عظيمي شده است.

       دكتر ساكي گفت: مرگ و مير مادران باردار كه تابع عوامل متعددي است اثرات زيانبار فراوان و عوارض اجتماعي وحشتناكي به جامعه تحميل مي كند كه بايد با حساس سازي همه متوليان سلامت و همكاري شايسته عوامل موثر بر سلامت اعم از سياستگذاران مملكتي در قواي مختلف در جهت به حداقل رساندن و حتي به صفر رساندن آن تلاش ويژه نمود.

      در ادامه اين نشست دكتر اكبر فريد جراح پيشكسوت و صاحب نظر پزشكي استان كه رياست بر دانشگاه را در ساليان دور و نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي را در كارنامه خود تجربه كرده است با مقايسه وضعيت بهداشت و درمان ساليان دور و وضع امروز مطالب بسيار ارزنده اي را بيان كرد.

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543328 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 1.211238861084 seconds.
memoryUsage : 6855Kb