يکشنبه،02 ارديبهشت 1403 English

معاونت بهداشتي

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • برگزاري سومين جلسه آموزشي طرح نظام نوين سلامت دهان و دندان در برنامه پزشك خانواده
      كد خبر: 6636
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
      تعداد بازديد: 369

      برگزاري سومين جلسه آموزشي طرح نظام نوين سلامت دهان و دندان در برنامه پزشك خانواده

       

      جلسه آموزشي طرح نظام نوين سلامت دهان و دندان در برنامه پزشك خانواده در مورخ 2/9/93 در معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي برگزار گرديد.

      در اين جلسه كه با تلاوت آياتي از كلام الله مجيد و با حضور مسئولين واحدهاي بهداشت دهان و دندان ستاد شبكه ها و دندان پزشكان شاغل در واحدهاي دندان پزشكي تابعه برگزار گرديد، آقاي دكتر نظري معاون بهداشتي دانشگاه در زمينه اهميت اجراي اين برنامه جهت ارتقاء وضعيت سلامت دهان و دندان و لزوم توجه به دستورالعمل هاي رسيده و بهره گيري از امكانات و تجهيزات در اختيار، مطالب مبسوطي ارائه فرمودند.

      سياست هاي دولت در خصوص ارتقاء سلامت دهان و دندان بطور همزمان با ساير برنامه هاي تحول نظام سلامت كشور و گنجاندن آن در برنامه بيمه روستايي و پزشك خانواده، فرصت مناسبي براي اصلاح ساختار مراقبت دهان و دندان و افق جديدي براي نهادينه كردن فرهنگ پيشگيري و خود مراقبتي به منظور تحقق عدالت در سلامت و توسعه پايدار جامعه، بويژه در بين اقشار محروم و مناطق كم برخوردار و يا فاقد امكانات دندانپزشكي است.

      گروه هاي هدف اين طرح كودكان زير 6 سال، كودكان 6 تا 14 سال، زنان باردار و مادران شيرده مي باشد. در قالب اين برنامه، معاينه و آموزش بهداشت دهان و دندان، بروساژ و وارنيش فلورايد، فيشورسيلانت دندانهاي آسيا و جرمگيري به گروههاي هدف ارائه مي گردد.

      در اين جلسه علاوه بر چگونگي نحوه اجرا (با اولويت ارائه خدمت در مراكز روستايي)، موضوعاتي درخصوص بسته هاي خدمتي به تفكيك گروههاي هدف، واحدهاي دندان پزشكي مراكز بهداشتي درماني معين، تيم سلامت دهان و دندان شهرستان،فرمهاي معاينه و آماري و ... مطالبي مطرح گرديد.

      گروه بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتي

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 1.0757541656494 seconds.
memoryUsage : 6862Kb