شنبه،08 ارديبهشت 1403 English

معاونت بهداشتي

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • افتتاح طرح تحول نطام سلامت در حوزه بهداشت استان لرستان
      كد خبر: 8392
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
      تعداد بازديد: 613

      افتتاح طرح تحول نطام سلامت در حوزه بهداشت استان لرستان

       

      طرح تحول نطام سلامت در حوزه بهداشت همزمان با سراسر كشور در استان لرستان با حضور دكتر ساكي رياست محترم دانشگاه علوم پزشكي لرستان، دكتر دريك رياست محترم مركز بهداشت استان، دكتر بيرانوند سرپرست مركز بهداشت شهرستان خرم آباد، آقاي وليپور مديركل محترم امور اجتماعي استاندار لرستان، دكتر عبدي نماينده محترم مردم خرم آباد و چگني در مجلس شوراي اسلامي، مهندس بازوند مديركل محترم صدا و سيماي مركز لرستان، نمايندگان ادارات  و دستگاه هاي اجرايي استان و جمعي از مديران دانشگاه علوم پزشكي لرستان، در مركز سلامت شماره 8  شهيد فطرس خرم آباد افتتاح شد.

      اين طرح با توجه به اينكه جامعه‌ي آرماني ترسيم شده در سند چشم انداز سال 1404 كشور، جامعه اي است كه مي‌بايست از حداكثر سلامت برخوردار باشد. نظام سلامت جمهوري اسلامي ايران در اين سند، مسؤل و پاسخگوست كه ضمن فراهم سازي زمينه دستيابي به بالاترين سطح اميد به زندگي همراه با كيفيت براي آحاد مردم، اعتماد كامل مردم را جلب كرده و با كسب حمايت كليه سازمان‌ها و نهادها، رويكرد سلامت در همه سياست‌ها را اجرايي كند. اين نظام با اولويت دادن به ارتقاي سلامت و پيشگيري به بهره مندي مردم از مراقبت‌هاي كاراي سلامت جسمي و رواني، توجه به سلامت اجتماعي و حركت در مسير سلامت معنوي اهتمام دارد. در اين نظام، عدالت همه جانبه (در تامين، توزيع منابع و تحقق سلامت) با رعايت كامل اصول و اخلاق حرفه‌اي، اصل نخست است و تمامي افراد بر مبناي نياز خود از مراقبت‌هاي سلامت بهره‌مند خواهند شد و براساس توان پرداخت خود، در تامين مالي خدمات مشاركت خواهند داشت. اين نظام، خلاق است و با استفاده از شواهد معتبر و بهره‌مندي حداكثري از كليه ظرفيت‌هاي انساني (مشاركت مردم)، سازماني (همكاري همه بخش‌هاي ذينفع)، علم و فناوري به روز، مناسب‌ترين تصميم‌ها را براي پاسخگويي به نيازهاي واقعي سلامت مردم اتخاذ مي‌كند، و در تعامل با كشورهاي منطقه (بويژه كشورهاي اسلامي)، الگويي الهام‌بخش براي ساير كشور‌ها مي‌باشد، تدوين گرديده كه در آن دو برنامه اساسي مركز بهداشت استان لرستان، برنامه 1)تامين مراقبت هاي اوليه سلامت در حاشيه­ شهرها و سكونتگاه­هاي غيررسمي و 2) شهرهاي كمتراز 50000 نفر است كه با در نظر گرفتن پيچيدگي مشكلات موجود در اين مناطق، در دستور كار قرار دارد.

       علاوه بر دانشگاه علوم پزشكي، ساير دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط و سازمان­هاي دولتي و غيردولتي مانند اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي، استانداري، اداره كل آموزش و پرورش، شهرداري­ها، خيريه‌ها، و سازمان‌هاي مردم نهاد (NGO) و ... در رفع مسايل بويژه درمورد سكونتگاه­هاي غيررسمي همكاري داشته باشند و در تعامل با يكديگر براي برطرف كردن مشكلات اصلي و تامين حداقل امكانات ضروري بهداشتي درماني و رفاهي به منظور بهتر زيستن ساكنين اين مناطق بكوشند.

      جمعيت هدف اين برنامه تمامي ساكنين سكونتگاه‌هاي غيررسمي/غيرمجاز و حاشيه‌نشين شناسايي شده "توسط ستاد ملي و استاني توانمندسازي و ساماندهي سكونتگاه هاي غير رسمي و واحدهاي گسترش شبكه مراكز بهداشت دانشگاه علوم پزشكي استان" و نيز ساكنين شهرهاي بين 20 تا 50 هزار نفر جمعيت مي‌باشند.

      اين طرح در 8 شهرستان استان لرستان اجرايي گرديده و تعداد 328900 نفر جمعيت را در قالب 50 پايگاه سلامت و 20 مركز سلامت را تحت پوشش دارد  و دراين خصوص تعداد 40 روانشناس باليني و كارشناس تغذيه نيز بكارگرفته شده اند.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543336 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 0.54661393165588 seconds.
memoryUsage : 6876Kb