جمعه،10 فروردين 1403 English

معاونت بهداشتي

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • يك قول ساده…… براي سلامت قلب من، قلب تو و قلب همه ما
      كد خبر: 14348
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
      تعداد بازديد: 1830

      يك قول ساده…… براي سلامت قلب من، قلب تو و قلب همه ما

       با توجه به اينكه بيماري هاي قلبي يكي از مشكلات و چالش هاي مهم سلامت در ايران به شمار  مي‌رود، اين روز مغتنم است تا برنامه ها و فعاليت‌هاي خود را براي مقابله با اين بيماري‌ها و در جهت افزايش آگاهي عمومي برنامه ريزي كنيم و اين روز را گرامي بداريم.

      گفتني است، هدف از گراميداشت اين روز شناخت افراد با انتخاب شيوه زندگي سالم و چند تغيير ساده سلامت قلب است. قلب مركز سلامتي هر فرد است. فقط چند اقدام ساده مانند تغذيه سالم تر، فعاليت بدني بيشتر، ترك دخانيات و مي‌تواند سلامت قلب و رفاه كلي را بهبود بخشد.

      بيماري قلبي عروقي همچنان مهمترين مرگ و ناتواني در دنيا است و سالانه سبب مرگ بيش از 5/17ميليون نفر مي گردد. در سال 1990 بار بيماريهاي ايسكميك قلبي در جهان در رتبه پنجم قرار داشت ولي پيش بيني مي شود كه اين مشكل همچنان در صدر ليست بار بيماريها باقي بماند. از هر سه مورد مرگ و مير يك مورد به علت بيماري قلبي عروقي است.

             روز جهاني قلب به عنوان يك ابتكار جهاني در سال 2000عنوان شد تا آگاهي عمومي نسبت به تهديد بيماري قلبي و سكته مغزي و اهميت شيوه زندگي قلب سالم را افزايش دهد. روز جهاني قلب سالانه توسط اعضاء اتحاديه جهاني قلب در بيش از 100 كشور و با همكاري بيش از 200 عضو از سازمان ها، انجمن هاي علمي، بنيادها و جمعيت هاي بيماران و انجمن هاي قلب و عروق برگزار مي شود. سازمان جهاني بهداشت نيز به طور فعال از اين روز حمايت مي كند.

             اتحاديه جهاني قلب از سال 2005 هر ساله، روز آخر ماه سپتامبر را بعنوان روز جهاني قلب براي افزايش آگاهي جهانيان در خصوص بيماري هاي قلبي عروقي معين كرده است. براي كشور ما نيز كه بيماريهاي قلبي يكي از مشكلات و چالش هاي مهم سلامت به شمار  مي رود، اين روز مغتنم است تا برنامه ها و فعاليت هاي خود را براي مقابله با اين بيماريها و در جهت افزايش آگاهي عمومي برنامه ريزي كنيم و اين روز را گرامي بداريم.

      Top of Form

      روز جهاني قلب امسال در تاريخ 7 مهرماه 1397 (29 سپتامبر 2018 م) تعيين شده است و شعار آن

      «My Heart, Your Heart »  است كه با توجه به فرهنگ كشور ما شعار امسال«هم پيمان براي سلامت قلب » و پيام آن

      «A simple promise ... for MY HEART, for YOUR HEART, for ALL OUR HEARTS»

      »يك قول ساده…… براي سلامت قلب من، قلب  تو و قلب همه ما«عنوان شده است.

      هدف اين است كه افراد بدانند چگونه مي توانند با انتخاب شيوه زندگي سالم و چند تغيير ساده سلامت قلب خود را حفظ كنند. قلب مركز سلامتي هر فرد است. فقط چند اقدام ساده مانند تغذيه سالم تر ، كاهش مصرف الكل، فعاليت بدني بيشتر و ترك دخانيات مي تواند سلامت قلب و رفاه كلي را بهبود بخشد .

       

       

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543263 آخرین به روزرسانی: 08 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 0.62453484535217 seconds.
memoryUsage : 6828Kb