سه شنبه،29 اسفند 1402 English

معاونت بهداشتي

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • نشست بررسي مسائل و مشكلات حوزه ي بهداشت استان با حضور معاون بهداشتي
      كد خبر: 17397
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
      تعداد بازديد: 203

      مديريت حل بحران با افزايش دانش و مهارت صورت مي گيرد

       

      نشست معاون بهداشت دانشگاه با روساي مراكز بهداشت شهرستان ها ، مسئولين گسترش شبكه ، پيشگيري و مبارزه با بيماري هاي استان و شهرستان ها در ارتباط با برنامه هاي مهم سالجاري و همچنين مديريت بحران ،  صبح امروز در سالن اجتماعات معاونت بهداشتي برگزار شد .  

      بر پايه همين گزارش ، نشست روسا ، مديران شبكه ها و مراكز بهداشتي استان با حضور معاون بهداشت دانشگاه هر ماه برگزار مي شود و گزارشي كامل از مسائل مختلف بهداشتي ، بر اساس شرايط روز ارائه مي گردد .

       در ابتداي اين نشست ، خانم كوشكي با اشاره به نقاط ضعف و قوت يك سيستم سازماني اظهار داشت : اگر با چشم باز به مسائل مختلف نگاه شود و با چشم باز مديريت كنيم ؛ مي توانيم با استفاده از فرصت ها و نقاط قوت خود بر تهديدها و ضعف هاي موجود غلبه كرد و از فرصت هاي موجود استفاده كرده و تا حدودي كاستي ها را جبران نمود .

      وي گفت : با فرصت ها مي توان ضعف ها را كاهش داد و با استفتده از نقاط قوت خود به جبران تهديدات پرداخت .

      سپس دكتر لشكر آرا در خصوص همبستگي اجتماعي و ارتباط با رسانه ها ، بازاريابي اجتماعي ، ارتباط بين بخشي و بازسازي نظام فرآيندها به ايراد سخن پرداخت .  

      در ادامه ي اين نشست ، خانم مبصر در مورد تفكر سيستماتيك مديريت در شرايط بحران و اقدام به موقع براساس درخت تصميم گيري كه در شرايط بحران خيلي مهم است ؛ مطالبي ارائه داد .

      سپس  ، مهندس زيودار در خصوص صيانت از نظام شبكه ، بازنگري در تشكيلات جديد و بهبود شرايط در شبكه با فراهم سازي بستر ارائه خدمات بهداشتي و رصد دسترسي عادلانه مردم به اين خدمات ، سخناني ايراد نمود .  

      در جمع بندي نهايي ، دكتر محمد علي دريك معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي استان طي سخناني ، بيان داشت : هر مديري بايد خود را با دانش و علم روز مجهز كند تا ضمن آشنايي نسبي با علوم انساني به خصوص علم مديريت منابع انساني ، به عنوان يك مدير مطلع و آگاه به مسائل روز ، به بررسي وضع موجود بپردازد و بتواند در شرايط بحران ، اوضاع را كنترل كرده و مديريت بحران را در دست بگيرد و مشكل را جمع و جور كند .

      وي گفت : بجز بلاياي طبيعي ، اكثر بحران ها قابل پيشگيري اند و مي توان در سطح شبكه ها از بروز بحران هاي احتمالي با پيشگيري به موقع ، جلوگيري كرد .

      برخورد علمي در شرايط بحران ، بازنگري برنامه كاهش آسيب ، برگزاري كلاس هاي آموزشي بيشتر در راستاي مديريت بحران و رفع مشكلات بهداشتي شبكه از جمله مباحثي بود كه روساي شبكه ها در اين نشست مطرح نمودند . 

         
      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543248 آخرین به روزرسانی: 29 اسفند 1402

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 0.60731196403503 seconds.
memoryUsage : 7126Kb