يکشنبه،09 ارديبهشت 1403 English

معاونت بهداشتي

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • نشست شوراي هماهنگي بزرگداشت روز جهاني ايمني و بهداشت حرفه اي برگزار شد
      كد خبر: 19046
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      تعداد بازديد: 189

      نشست شوراي هماهنگي بزرگداشت روز جهاني ايمني و بهداشت حرفه اي برگزار شد

      نشست شوراي هماهنگي بزرگداشت روز جهاني ايمني و بهداشت حرفه اي با حضور معاون محترم بهداشت دانشگاه و اعضاي گروه مهندسي بهداشت حرفه اي حوزه معاونت و  نمايندگان ادارات زير برگزار شد .

      اين نشست با حضور معاون غذا و دارو دانشگاه ، رئيس اتاق اصناف استان لرستان ، دفترخدمات شهري و شوراهاي استانداري ، مديريت درمان سازمان سازمان تامين اجتماعي استان ، مركز بهداشت شهرستان خرم آباد ، اداه كل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي استان و رئيس گروه آموزش سلامت تشكيل گرديد .

      لازم به ذكر است كه سازمان بين المللي كار ILO از سال 2003 با هدف بهبود وضعيت ايمني و بهداشت حرفه­اي و پيشگيري از حوادث و بيماري هاي شغلي 28 آوريل را تحت عنوان سالروز ايمني و بهداشت حرفه­اي نامگذاري نموده است . اين نامگذاري در واقع اقدامي جهت نهادينه نمودن فرهنگ ايمني و بهداشت حرفه­اي در سراسر جهان است كه هر ساله با توجه به نيازهاي جامعه شغلي جهاني با شعارهاي خاصي از سوي اين سازمان به سراسر جهان ابلاغ مي گردد .

      لذا برگزاري اين نشست  بخش  مهمي از استراتژي­هاي جهاني  ILO در خصوص ارتقاء سطح دانش و شناخت جامعه كارگري نسبت به عوامل زيان آور محيط كار ، بيماري­ها و حوادث شغلي مي­باشد . بنابر اين در سال جاري نيز متعاقب سال هاي قبل موضوع سالروز جهاني بهداشت حرفه اي با توجه به اپيدمي جهاني بيماري كوويد -19  ، " همه گيري جهاني را متوقف مي كنيم و با رعايت موازين ايمني و بهداشت حرفه اي در محيط كار ، جان انسان ها را نجات دهيم" نامگذاري شده است . بر همين اساس و با توجه به اينكه در حال حاضر در گام دوم مقابله با كوويد-19 و فاصله گذاري اجتماعي هستيم لذا حول اين موضوع و شعار سال بحث و تبادل نظر به عمل آمد .

      در ابتداي اين نشست دكتر علي اكبر يار احمدي معاون محترم بهداشت دانشگاه علوم پزشكي استان ضمن تبريك اين روز به همه تلاشكران عرصه كار و توليد و بازرسان و كارشناسان بهداشت حرفه اي استان بر لزوم همكاري تمامي دستگاه هاي اجرايي استان جهت موفقيت در اجراي گام دوم مقابله با كوويد-19 و اجراي راهنماها و پروتكل هاي بهداشتي در محيط هاي كاري با همراهي و كمك آنها تاكيد نمود .

      در ادامه ، همكاري هاي مشترك ادارات مربوطه در اين رابطه به بحث گذاشته شده و مقرر گرديد همانند گام اول در اين برهه حساس نيز با همكاري جمعي و جلب مشاركت و مساعدت و با مديريت گروه بهداشت حرفه اي حوزه معاونت بهداشت بر نحوه اجراي راهنماها و الزامات بهداشتي در محيط هاي كاري نظارت لازم و به موقع انجام پذيرد .

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 09 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 2.4254920482635 seconds.
memoryUsage : 8604Kb