پنج شنبه،06 ارديبهشت 1403 English

معاونت بهداشتي

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • وضعيت واكسيناسيون كرونا در استان چگونه است؟
      كد خبر: 21194
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      تعداد بازديد: 133
      وضعيت واكسيناسيون كرونا در استان چگونه است؟

      معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان توضيح مي دهد

       كاظمي ذهابي/ روابط عمومي

      معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان در گزارشي آخرين وضعيت طرح واكسيناسيون كوويد19 در استان را تا امروز هفتم ارديبهشت ماه 1400 اعلام كرد:

      به گزارش روابط عمومي معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان، دكتر مريم كوشكي در اين خصوص گفت:  در راستاي طرح واكسيناسيون كوويد ۱۹ براي واجدين شرايط فاز اول كه شامل كاركنان بهداشتي و درماني مي باشند، دانشگاه علوم پزشكي لرستان با هماهنگي اي كه با بيمارستان هاي تحت پوشش انجام داده  بيش از ۹۰ درصد پرسنل درماني را برعليه ويروس كرونا واكسينه كرده و همچنين بيش از ۹۰ درصد پرسنل بهداشتي كه در مراكز ۱۶ ساعته و مراكز غربالگري و ساير مراكزي كه خدمات بهداشتي ارائه مي‌دهند واكسينه شده اند.در اين بين ممكن است تعدادي از پرسنل، خودشان از دريافت واكسن ممانعت كرده باشند كه دليل آن هم اين است كه ممكن است تست كروناي آنها مثبت شده باشد و يا اين كه تمايلي به دريافت واكسن نداشته باشند.

       وي عنوان كرد: همزمان در فاز اول ما بيماران سرطاني و بيماران خاص را واكسينه كرده‌ايم، به طوري  كه بيماران هموفيلي، دياليزي، تالاسمي و... بستري در بيمارستان را ابتدا واكسينه كرده‌ايم و سپس  بصورت لكه گيري ليست اين افراد را از معاونت درمان دانشگاه دريافت كرديم كه به ياري خدا تا روز سه شنبه آينده، كليه اين بيماران واكسينه خواهند شد.

       معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: در مورد بيماران سرطاني نيز به همين ترتيب ابتدا بيماران مبتلا به هر نوع از سرطان را كه در بيمارستان‌ها بستري بوده اند واكسينه كرده‌ايم و سپس به صورت لكه گيري در روز چهارشنبه كليه سرطاني ها و بيماران خاص كه تاكنون موفق به دريافت واكسن نشده‌اند، واكسينه خواهند شد.

      دكتر كوشكي تصريح كرد: بعد از پايان فاز اول كه همين هفته اعلام مي شود، شروع به فاز بعدي واكسيناسيون خواهيم كرد كه ابتدا سالمندان از سنين ۸۰ سال به بالا را واكسينه خواهيم كرد و به صورت ده سال، ده سال  براي گروه هاي سني را انجام خواهد شد. ابتدا سعي مي‌كنيم در هر گروه سني افرادي كه داراي هر نوع از بيماري هاي زمينه اي باشند در اولويت قرار بدهيم و مابقي افراد همان گروه را در همان روز ولي در اولويت بعدي واكسينه خواهيم كرد.

      وي گفت: تاكنون ۳۳۱۱۲دز واكسن دريافت كرده ايم كه شامل نوبت اول و نوبت دوم هستند و بيش از ۲۶۰۰۰از اين واكسن ها در نوبت اول و دوم تزريق شده و مابقي تا روز جمعه براي گروه هاي هدف تزريق خواهند شد.

      معاون بهداشت دانشگاه اظهار كرد: محموله بعدي يا سري هفتم واكسن نيز به زودي براي استان ارسال خواهد شد كه آن را هم بر اساس اولويت‌هاي اعلام شده از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تزريق خواهيم كرد.

       دكتر كوشكي گفت: تا كنون بر اساس دستورالعمل كشوري و اعلام اولويت ها از طرف مركز مديريت بيماري ها، در ابتدا پرسنل بهداشت و درمان، پرسنل پاكبان با اولويت پاكباناني كه در بيمارستانها كار مي كنند و با زباله هاي عفوني سروكار دارند و آنهايي كه در سايت هاي زباله مشغول به خدمت هستند و سپس مابقي پاكبان ها را واكسينه كرديم. ضمن اين كه پرسنل غسالخانه ها نيز تماما واكسن خود را دريافت كرده اند.

      وي ادامه داد:  گروه بعدي كه در فاز اول قرار داشتند اعضاي نظام پزشكي بودند كه با هماهنگي كه با مدير سازمان نظام پزشكي استان داشته‌ايم تمامي واكسن هاي سهميه آنها تاكنون تزريق شده اند.

      معاون بهداشت دانشگاه ابراز كرد: اولويت گروه بعدي در فاز اول  جانبازان سرافراز شيميايي بوده كه جانبازان شيميايي ۵۰ تا ۷۰ درصد را ابتدا همپاي با سايراستان‌هاي كشور واكسينه كرده‌ايم و اين هم با هماهنگي كه با مسئول بنياد شهيد و بنياد جانبازان استان صورت گرفت كه طي آن ابتدا ليست اين عزيزان در اختيار بهداشت قرار گرفته و با هماهنگي قبلي اين افراد واكسينه شده اند.

        دكتر كوشكي عنوان كرد: در اين بين پرسنل محترم  اورژانس ۱۱۵ همپاي فاز اول واكسينه شده اند به طوري كه تا امروز تمامي اعضاي ۱۱۵ واكسينه شده اند.

      وي تصريح كرد: تا كنون واكسيناسيون تمامي افراد عنوان شده در بيمارستان هاي ريفرال شهرستان هاي استان انجام شده است. اما با افزايش سرعت برنامه ي واكسيناسيون و تعداد گروه هاي هدف ناچاريم واكسيناسيون را درمراكز جامع سلامت و پايگاه هاي بهداشتي براي جمعيت تحت پوشش اين مراكز انجام دهيم.

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543326 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 0.5186870098114 seconds.
memoryUsage : 6803Kb