چهارشنبه،29 فروردين 1403 English

معاونت بهداشتي

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • برگزاري دو كارگاه آموزشي گروه بيماريهاي واگير معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان
      كد خبر: 22784
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      تعداد بازديد: 137

      برگزاري دو كارگاه آموزشي گروه بيماريهاي واگير معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان

      كارگاه آموزشي تشخيص ميكروسكوپي مالاريا با حضور 23 نفر از كارشناسان فوكال پوينت تشخيص ميكروسكوپي مالاريا شاغل در شهرستانهاي استان برگزار شد.

       

      به گزارش روابط عمومي معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان، اين كارگاه با هدف كلي كاهش خطاهاي تشخيصي، تربيت نيروههاي مجرب تشخيص ميكروسكوپي انگل مالاريا و شيوه صحيح مديريت برنامه در استان مطابق با اهداف دپارتمان كشوري مالاريا – مركز مديريت بيماريهاي واگير وزارت متبوع برگزار شد.  
        با توجه به حساس بودن برنامه كنترل و مراقبت بيماري مالاريا در استان، همچنين براي رسيدن به هدف برنامه حذف كشوري، يكي از وظايف استانهاي فاقد انتقال محلي، اجراي برنامه هاي مراقبت و كنترل بيماري در جمعيت هاي حساس، تب دار و مشكوك، افرادي كه سابقه مسافرت به مناطق با پتانسيل انتقال محلي دارند از جمله استانهاي سيستان و بلوچستان، زاهدان و هرمزگان، اتباع بيگانه (پاكستاني و افعاني) و افرادي كه سابقه ابتلاي قبلي به بيماري مالاريا ويواكس را داشته اند، مي باشد.

       

       در اين راستا مي بايست با انجام فعاليت بيماريابي(اكتيو و پاسيو) اقدام به تهيه لام خون محيطي از افراد مورد اشاره شود. براي تشخيص و درمان زود هنگام بيماران در سريع ترين زمان ممكن نياز است هر ساله دوره هاي آموزشي براي ارتقاء سطح آگاهي، دانش  و عملكرد(تئوري و عملي) نيروههاي شاغل در آزمايشگاههاي تابعه استان و كارشناسان مسئول برنامه مالاريا برگزار شود.

       

       

         همچنين با توجه به حساس بودن برنامه كنترل و مراقبت بيماري جانوران زهري و مرگ و مير احتمالي متعاقب گزش در استان و براي رسيدن به هدف برنامه مراقبت و كنترل اين برنامه  كارگاه آموزشي براي ارتقاء سطح آگاهي، دانش  و عملكرد(تئوري و عملي) نيروهاي شاغل در بيمارستانهاي ريفرال و كارشناسان مسئول برنامه جانوران زهري به صورت غير حضوري(وبينار) در استان مطابق با اهداف دپارتمان كشوري بيماريهاي قابل انتقال بين حيوان و انسان – مركز مديريت بيماريهاي واگير وزارت متبوع برگزار شد.  

       

       

       

       

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543308 آخرین به روزرسانی: 29 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 0.51415586471558 seconds.
memoryUsage : 8130Kb