دوشنبه،17 ارديبهشت 1403 English

معاونت بهداشتي

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • كميته بيماري هاي منتقله از راه آب و غذا با اولويت التور در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان برگزار شد؛
      كد خبر: 23265
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      تعداد بازديد: 119
      كميته بيماري هاي منتقله از راه آب و غذا با اولويت التور در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان برگزار شد؛

      رئيس گروه بيماري هاي واگير: براي پيشگيري و مراقبت از بروز بيماريهاي گوارشي احتمالي آمادگي كامل داريم

      كاظمي ذهابي/ روابط عمومي

      كميته ي بيماريهاي منتقله از راه آب و غذا با اولويت التوردر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان برگزار شد.

      به گزارش روابط عمومي معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان، رئيس گروه بيماريهاي واگير معاونت بهداشت در اين كميته گفت: براي پيشگيري و مراقبت و مقابله با بيماريهاي منتقله از راه آب و غذا و بروز طغيان هاي احتمالي گوارشي آمادگي كامل داريم.

      مهندس حميد مخيري عنوان كرد: در اين راستا مكاتبات لازم با تمامي مراكز بهداشت در شهرستانهاي استان به منظور تشديد نظارت ها و نمونه برداري از موارد مشكوك در ماه هاي گرم پيشرو انجام شده است.

      وي ادامه داد: اين نظارت و نمونه برداري ها از مواد غذايي پرخطر در مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي، آب استخرها، سرويس هاس بهداشتي مدارس و اماكن عمومي و همچنين روستاها انجام خواهد شد.

      رئيس گروه بيماريهاي واگير معاونت بهداشت اظهار كرد: هر يك از شهرستانها در موارد احتمالي آمادگي لازم براي  درمان دارويي حداقل 30 بيمار مشكوك به التور را خواهد داشت.

      در اين كميته معاون فني،مديرگروه سلامت محيط و كار، رئيس گروه هاي بيماريهاي واگير، بهداشت محيط، آموزش و ارتقا سلامت، و كارشناسان اين گروه ها حضور داشتند.

      تشديد گشت هاي مشترك با سازمان جهاد و كشاورزي، فرمانداري ها، محيط زيست و اداره آبفاي شهري و روستايي در سراسر استان، نظارت بر تأمين آب شرب سالم براي روستاهايي كه با كمبود آب مواجه هستند، هماهنگي گروه هاي بيماريهاي واگير و بهداشت محيط براي گزارش موارد مثبت و نمونه برداري ها جهت پيشگيري از طغيان، تجديد آموزش به كارشناسان و مراقبين سلامت در خصوص اصول نمونه گيري و انتقال صحيح به آزمايشگاه و مكاتبه با اداره كل آموزش و پرورش و سازمان نوسازي و تجهيز مدارس به منظور تأمين آب شرب سالم در مدارسي كه فاقد امكانات آبرساني هستند از مهم ترين مصوبات اين كميته بود.

      در اين كميته مقرر شد گزارش اقدامات انجم شده در شهرستانها به صورت زمانبندي شده در اختيار دبيرخانه ي كميته واقع در گروه مبارزه با بيماريهاي واگير معاونت بهداشت دانشگاه ارسال شوند.

      علاوه بر اين مصوب شد مقرر شد كه در تمامي شهرستانهاي تابعه استان كميته مشابه برگزار گردد و مصوبات كميته شهرستاني به مراكز محيطي جهت اجراي مصوبات ارسال شود.

      همچنين يداله اعتمادي به عنوان مسئول دبيرخانه ي كميته ي پيشگيري و مقابله با بيماريهاي منتقله از راه آب و غذا در معاونت بهداشت معرفي شد.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543348 آخرین به روزرسانی: 16 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 2.083573102951 seconds.
memoryUsage : 8609Kb