پنج شنبه،06 ارديبهشت 1403 English

معاونت بهداشتي

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • در آغاز هفته سلامت صورت گرفت؛ ️ديدار رياست ، مديران و كاركنان دانشگاه علوم پزشكي استان با امام جمعه محترم شهرستان خرم آباد
      كد خبر: 23380
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      تعداد بازديد: 90
      در آغاز هفته سلامت صورت گرفت؛

      ️ديدار رياست ، مديران و كاركنان دانشگاه علوم پزشكي استان با امام جمعه محترم شهرستان خرم آباد

      به مناسبت فرارسيدن هفته سلامت اعضاي هيأت رئيسه و جمعي از كاركنان دانشگاه علوم پزشكي لرستان با نماينده ي ولي فقيه در استان لرستان ديدار كردند.

      به گزارش روابط عمومي معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان و به نقل از وبدا لرستان، در اين مراسم كه به مناسبت هفته سلامت برگزار شد ؛ دكتر بهرام دلفان به اتفاق اعضا هيات رئيسه،  مسئول دفتر نهاد و جمعي از مديران و كاركنان ستادي دانشگاه علوم پزشكي استان با حجت الاسلام والمسلمين شاهرخي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه محترم شهرستان خرم آباد ديدار نمودند.

       حجت السلام والمسلمين سيد مرتضي حسيني مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي استان در اين ديدار بيان داشت: خدا را شاكريم كه در خدمت حضرت حجت الاسلام و المسلمين شاهرخي هستيم تا كما في السابق از ارشادات ايشان بهره مند شويم.

       وي افزود: از دورترين نقاط در روستاها ، شاهد ارائه خدمات سلامت به مردم توسط بهورزان در خانه هاي بهداشت تا ارائه خدمات تخصصي به شهروندان در مناطق مختلف شهري هستيم و همكاران ما با تمام توان در تلاشند تا سلامت مردم را تضمين نمايند.

      مسئول دفتر نهاد گفت: يك سري از مسائل در حوزه سلامت ، مربوط به دانشگاه است و يك سري از مسائل هم نيازمند فعاليت هاي بين بخشي است كه به صورت ويژه بايد ديده شوند .

       وي گفت: با اقدامات بين بخشي و پاي كار آمدن ديگر مسئولين اجرايي ، مي توان مسائل و مشكلات مردم و حوزه سلامت را در سطح استان با همدلي حل و فصل كرد و از ائمه جمعه استان انتظار مي رود كه از تريبون نماز جمعه اين حس همدلي را بين مردم و مسئولين استان ايجاد كنند تا شاهد جهشي در حوزه سلامت باشيم.

       حسيني افزود: با الگو گرفتن از شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ، ما شاهد از خود گذشتگي و فداكاري همكاران خود در زمان كرونا بوده ايم كه بعضي ها هم جان شيرين خود را از دست دادند كه در اين راه شهيد شده و نام شهداي حوزه سلامت را در كشور رقم زدند.

       در ادامه دكتر بهرام دلفان رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان به تشريح برنامه هاي هفته سلامت پرداخت و گفت: در دوران كرونا شما يكي از حاميان ما در حوزه سلامت بوده ايد و چشم اندازي كه پيش روي ماست ؛ بسيار درخشان و اميدوار كننده است.

       رئيس دانشگاه افزود: در اين مدت شش ماه، كه تغييراتي در سطح مديريتي دانشگاه اتفاق افتاده ؛ دانشگاه با سه مساله روبرو شد.

       يكي بحث كرونا مي باشد كه عليرغم همه ي كاستي ها ، با تلاش و همت مضاعف كادر بهداشت و درمان ، وضعيت كرونا بهتر شده به گونه اي كه آمار فوتي ها در كشور جديدا به زير ۱۰ نفر رسيده و نسبت به آمريكا ، اوضاع مان بهتر است.

       وي افزود : ما از كرونا غافل نيستيم و خدا را شاكريم كه توفيقي حاصل شد كه بر آن غلبه كرديم.

       دكتر دلفان با اشاره به افتتاح ۱۹ پروژه عمراني در دهه فجر پارسال ؛ پرداخت بدهي هاي دانشگاه،  دريافت طلب هاي بيمه اي و به سر انجام رساندن پروژه هاي نيمه كاره در سطح استان ، بويژه تكميل بيمارستان هاي نيايش خرم آباد ، رازي كوهدشت و گهر دورود را سه پروژه ي مهم دانشگاه دانست كه جز ديگر مسائل پيش روي رياست دانشگاه بوده كه همواره بايد در صدد تكميل آن ها باشيم.

       رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان در خصوص نظام سطح بندي ، توزيع متخصصان و پروژه هاي نيمه كاره دانشگاه گفت: در چشم اندازمان ، چندين پروژه ي عمراني را داريم كه با رايزني هاي صورت گرفته با مقامات استاني و در سطح وزارتخانه ، در صدديم كه به هر ترتيبي شده،  آن ها را به سرانجام برسانيم و بر اساس عدالت ، قانون مداري و آنچه كه علم به ما مي گويد بايد هرچه زودتر و متناسب با سطح بندي ها و نيازهايمان كار كرده و تجهيزات بيمارستاني را توزيع نماييم .

       وي افزود: يكي از مشكلات لرستان عدم ماندگاري پزشكان متخصص يا ماندگاري كم نيروهاي تخصصي در استان است كه بايد بسترها و جذابيت هايي را براي ماندگاري آنان فراهم شود و بايد كاري كرد كه بيماران براي مداوا به خارج از استان سفر نكنند و بار مالي و رنج سفر را متحمل نشوند.

       دكتر دلفان ايجاد اشتغال و كارآفريني را مهم دانست و گفت: بيكاري جوانان در استان لرستان، ما را نيز رنج مي دهد ؛ لذا در حوزه ي سلامت كه جاي كار زيادي دارد ؛ مي توان در بخش هاي مختلف آن (دارويي ، تجهيزاتي ، لوازم آرايشي و بهداشتي ، خدمات سلامت، بيمه اي و غيره) براي جوانان كارآفرين ، شغل ايجاد كرد.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543326 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 3.3470690250397 seconds.
memoryUsage : 6980Kb