شنبه،08 ارديبهشت 1403 English

معاونت بهداشتي

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان: وبا يك هشدار جدي است
      كد خبر: 23883
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      تعداد بازديد: 284

      معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان: وبا يك هشدار جدي است

      معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: بيماري وبا يك هشدار جدي است ، مردم به دقت شيوه نامه هاي بهداشتي را رعايت كنند.

      به گزارش روابط عمومي معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان، دكتر مريم كوشكي صبح امروز در جمع خبرنگاران عنوان كرد: با توجه به مثبت شدن 25 مورد وبا در استان كرمانشاه، شيوع اين بيماري براي استان لرستان يك خطر بالقوه است.

      وي ادامه داد: از ابتداي سال تا كنون موارد مثبت زيادي از اين بيماري در كشور عراق و استانهاي همجوار اين كشور با مرزهاي ايران گزارش شده است.

      معاون بهداشت دانشگاه تصريح كرد: با توجه به در پيش بودن مراسم پياده روي اربعين و تردد جمعيت زيادي از زائرين از داخل استان، معاونت بهداشت دانشگاه ضمن توصيه به رعايت دقيق شيوه نامه هاي بهداشتي توسط مردم و زائران،آمادگي لازم براي مراقبت ،نظارت و آموزش به مردم و زائران در استان را دارد.

      كوشكي گفت: وبا هميشه جوامعي كه شرايط بهداشتي مناسبي ندارند را  تهديد مي كند.

      وي افزود: دقت در سلامت آب و مواد غذايي و استفاده مناسب از سرويسهاي بهداشتي همچنين شستن دستها با آب و صابون بعد از هر بار استفاده از توالت بسيار الزامي است .

      معاون بهداشت دانشگاه عنوان كرد: رعايت اين نكات بهداشتي توسط زائرين نيز بسيار حياتي است.

      وبا بيماري واگير دار عفوني است كه اصلي ترين علامت آن اسهال حاد ( ناگهاني ) آبكي است و فقط در انسان ايجاد بيماري مي كند. اين بيماري يكي از بيماري هاي واگير با قابليت ايجاد همه گيري بزرگ براي انسانها مي باشد. قدرت آن در مبتلا كردن ناگهاني تعداد زيادي از افراد جوامع است . در موارد شديد و بدون درمان در عرض چند ساعت منجر به مرگ انسان مي شود. هر فردي كه دچار اسهال ( ناگهاني ) و آبكي باشد مشكوك  به وبا تلقي مي شود و آزمايش مدفوع از نظر وباي التوري بايستي براي وي انجام شود.تشخيص قطعي بيماري با انجام آزمايش مدفوع و شناسايي عامل بيماري در آن امكان پذير است.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543336 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 0.65611720085144 seconds.
memoryUsage : 6952Kb