يکشنبه،09 ارديبهشت 1403 English

معاونت بهداشتي

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • سفر رييس اداره سلامت گوش و شنوايي وزارت بهداشت
      كد خبر: 26733
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      تعداد بازديد: 46

      سفر رييس اداره سلامت گوش و شنوايي وزارت بهداشت

      هدف از اجراي برنامه سلامت گوش و شنوايي كاهش بار بيماري كم شنوايي است

      رييس اداره سلامت گوش و شنوايي وزارت بهداشت گفت: هدف از اجراي برنامه هاي سلامت گوش و شنوايي كاهش بار بيماري كم‌شنوايي است و همه برنامه‌ها بايد در اين راستا پيش بروند.

      دكتر سعيد محموديان در جلسه معاونت هاي دانشگاه علوم پزشكي لرستان با اداره شنوايي وزارت بهداشت اظهار داشت: از سال ۹۳ برنامه سلامت گوش از وزارت شكل گرفت و اين در حالي است كه برنامه سلامت گوش در كشور ما به عنوان يك برنامه خيلي مهم اجرا ميشود.

      وي با بيان اينكه ظرفيت هاي خوبي در استان لرستان در راستاي برنامه سلامت گوش وجود دارد، گفت: روز گذشته بازديدهايي از مراكز غربالگري شهر خرم‌آباد داشتيم و در سطوح مختلف ظرفيت‌هاي خوبي مشاهده شد.

      رييس اداره سلامت گوش و شنوايي وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر مشكلات كم شنوايي سومين محدوديت در جهان اعلام شده است و بار اقتصادي زيادي به خانواده ها و نظام سلامت وارد ميكند.

      دكتر محموديان عنوان كرد: طي مطالعات انجام شده در هر هزار تولد ۳.۷ نوزاد كم شنوا وجود دارد و اين در حالي است كه بيش از ۶۰ درصد اين بيماري با تدابير بهداشتي و در نظر گرفتن ريزفاكتورهايي كه باعث كم شنوايي ميشوند، قابل پيشگيري است.

      وي گفت: مشكلات شنوايي در سن نوجواني و بزرگسالي سبب ايجاد مشكلات جدي، عقب ماندگي درسي، مشكلات ازدواج، شغل و ... خواهد شد، لذا با اين حقايق عملا وظيفه داريم كه در راستاي پيشگيري از كم شنوايي و سلامت گوش برنامه ريزي داشته باشيم و تلاش كنيم كه بار بيماري كاهش يابد.رييس اداره سلامت گوش و شنوايي وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: با توجه به دستورالعمل‌ها، وظيفه داريم كه غربالگري‌ها با روش استاندارد پيش بروند و آمارهاي مختلف در سامانه سيب ثبت شوند.

      دكتر محموديان افزود: هدف از ارائه خدمات غربالگري شنوايي كاهش بار بيماري و پيشگيري از آن است و همه برنامه ها بايد در اين راستا انجام شوند.

      وي با تاكيد بر اينكه دستورالعمل هاي ابلاغي در برنامه شنوايي لازم الاجرا هستند و گفت: در راستاي اجراي اين برنامه و مراقبت‌ها نبايد سليقه اي عمل شود بلكه همه موظف به رعايت دستورالعمل‌هاي ابلاغي هستند.

      رييس اداره سلامت گوش و شنوايي وزارت بهداشت بيان كرد: در حوزه بهداشت مراقبت يك فعاليت پويا است و بعد از درمان بايد مراقبت بايد ادامه دار باشد.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 0.54051494598389 seconds.
memoryUsage : 6872Kb