دوشنبه،10 ارديبهشت 1403 English

معاونت بهداشتي

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • برگزاري آئين توديع و معارفه سرپرست جديد شبكه بهداشت و درمان شهرستان دوره چگني
      كد خبر: 28711
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      تعداد بازديد: 21

      برگزاري آئين توديع و معارفه سرپرست جديد شبكه بهداشت و درمان شهرستان دوره چگني

      ين مراسم كه با حضور معاون بهداشت دانشگاه، فرماندار و ديگر مقامات شهرستان دوره چگني برگزار شد؛ دكتر حميدرضا فولادوند به عنوان سرپرست جديد شبكه بهداشت و درمان دوره معرفي و از خدمات دكتر عطا جفرسته رئيس سابق شبكه بهداشت، تقدير شد.

      در جلسه اي كه به همين منظور برگزار شد؛ دكتر بازگير فرماندار شهرستان دوره چگني با بيان اينكه آسيب هاي اجتماعي اين شهرستان نسبت به قبل شيب نزولي دارد؛ اظهار داشت: در حوزه ي سلامت و بحث آسيب هاي اجتماعي، اقدامات خوبي در زمان دكتر جفرسته صورت گرفته است و همه مسئولين شهرستاني پاي كار بودند و ضروري است كه با دلسوزي بيشتري و ارتقا شاخص هاي بهداشتي، شاهد ارتقا سلامت و كاهش آسيب هاي اجتماعي در اين شهرستان باشيم.

      در ادامه دكتر مريم كوشكي معاون بهداشت دانشگاه توجه به سلامت و ارتقا شاخص هاي بهداشت و درمان را مهم دانست و گفت: براي ارتقا سلامت، ما نيازمند توجه ويژه به مقوله سلامت و ارتقا شاخص هاي بهداشتي استان بخصوص ارتقا شاخص ها در زمينه بهداشت روان، سلامت خانواده و مادران باردار هستيم.

      معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي استان با اشاره به اجراي طرح ملي پايش سلامت افراد بالاي ۱۸ سال طي روزهاي آينده؛ گفت: بحث غربالگري و ديابت به‌منظور شناسايي افراد با فشار خون بالا و افزايش قند خون و مراقبت از كساني كه دچار بيماري هاي خاموش هستند اجرايي خواهد شد، اجراي اين طرح براي ما بسيار حائز اهميت است و قرار است طرح غربالگري ديابت و فشار خون در سراسر كشور انجام شود؛ زيرا پيشگيري مقدم بر درمان است و مي توان از بروز برخي بيماري ها جلوگيري كرد.  

      سپس دكتر مومني امام جمعه شهرستان دوره چگني، هم افزايي با فرماندار و ديگر مسئولين را مهم دانست و گفت: توجه به سلامت مردم به‌منظور دستيابي همگان به خدمات سلامت، خواسته آحاد مردم شهرستان دوره چگني است تا مردم بتوانند خدمات ايده آل خود را دريافت نمايند.

      در اين آئين، دكتر فولادوند پذيرش مسئوليت جديد را مهم دانست و گفت: پزشكان براي كادر درمان آموزش مي بينند و هيچ آموزشي در زمينه بهداشت به آنان داده نمي شود؛ اين در حالي است كه ارزش كار بهداشتي به مراتب مهم تر از كار درماني مي باشد و اگر ما در بحث بهداشت خوب عمل كنيم به مراتب مشكلات كمتري را در بحث درمان خواهيم داشت.

      دكتر فولادوند افزود: عملكرد ما با ارتقا شاخص ها در حوزه ي بهداشتي و ميزان سنجه ها در حوزه درماني سنجيده مي شود و هدف اين است كه با استفاده از تمام پتانسيل هاي موجود، اين شاخص ها و سنجه را بالاتر برده و شاهد تحولي در حوزه سلامت شهرستان با كمك فرماندار و ديگر مسئولين استاني و شهرستان، باشيم.

      سپس دكتر مريدي مدير روابط عمومي و امور بين الملل دانشگاه، نسل كشي مردم فلسطين توسط رژيم صهيونيستي را محكوم كرد و گفت: در بعد جهاني، حمله به مردم مظلوم غزه و كشتار كودكان بي دفاع فلسطيني، يك جنايت جنگي است.

      وي در بعد داخلي نيز به بحث جواني جمعيت و فرزندآوري اشاره كرد و گفت: جواني جمعيت يك اهرم فشار بر عليه دشمنان و نقاط قوتي دروني است كه بايد به آن اهميت داده شود و اين مقوله، مورد تاكيدات مقام معظم رهبري مي باشد.  

      در پايان اين جلسه، ضمن قدرداني از خدمات دكتر جفرسته در زمان تصدي اش به عنوان  رئيس شبكه، وي گزارشي از عملكرد و تعداد پروژه هاي عمراني در حوزه سلامت اين شهرستان را در زمان مديريت خود، ارائه داد و گفت: اقدامات خوبي طي چهار سال و در فاز اول پروژه هاي عمراني صورت گرفته و اميد مي رود با آمدن دكتر فولادوند شاهد راه اندازي فاز دوم و سوم ساخت شبكه بهداشت و ديگر پروژه هاي عمراني باشيم.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 09 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 1.77610206604 seconds.
memoryUsage : 8384Kb