چهارشنبه،26 ارديبهشت 1403 English

معاونت بهداشتي

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • برگزاري جلسه برون بخشي آموزش، ارتباطات سلامت_مشاركت مردمي معاونت بهداشت
      كد خبر: 28860
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
      تعداد بازديد: 30

      برگزاري جلسه برون بخشي آموزش، ارتباطات سلامت_مشاركت مردمي معاونت بهداشت

      جلسه برون بخشي آموزش، ارتباطات سلامت_مشاركت مردمي معاونت بهداشت، صبح چهارشنبه يكم آذر ۱۴۰۲ با محوريت پويش ملي غربالگري فشار خون و ديابت به رياست دكتر ياراحمدي و با حضور نمايندگان ادارات و سازمان‌هاي مرتبط در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان برگزار شد.

      دكتر ياراحمدي معاون فني معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان در اين جلسه اظهار داشت: شايع‌ترين علت مرگ و مير بيماري‌هاي قلبي و عروقي مي‌باشند كه پيش زمينه اصلي بروز آن‌ها دو بيماري فشارخون و ديابت هستند.

      وي افزود: در پويش ملي غربالگري فشار خون و ديابت، افراد ۱۸ سال و بالاتر و كليه مادران باردار مورد غربالگري فشار خون و ديابت قرار ميگيرند.

      معاون فني معاونت بهداشت دانشگاه با تاكيد بر اينكه پيشگيري بر درمان مقدم است، ادامه داد: اگرچه اين طرح هزينه زيادي خواهد داشت، اما فايده بسيار دارد و با شناسايي افراد مبتلا و ارجاع آن‌ها به سطوح بالاتر ميتوان از بروز بيماري‌هاي قلبي و عروقي و مرگ و مير ناشي از آن پيشگيري كرد.

      دكتر ياراحمدي گفت: براي دسترسي به جمعيت خاص بايد همكاري ساير ادارات و سازمان‌ها وجود داشته باشد تا بتوانيم اين برنامه را به بهترين شكل ممكن انجام دهيم.

      در ادامه رامش آرمان رييس گروه آموزش و ارتقا سلامت معاونت بهداشت، افزايش آگاهي افراد جامعه هدف در مورد ديابت و فشار خون، ترويج زندگي سالم و شناسايي افراد مبتلا و ارجاع آن‌ها به سطوح بالاتر را از جمله مهمترين اهداف اين برنامه برشمرد.

      وي همچنين انتظارات حوزه بهداشت از سازمان‌ها و ادارات مرتبط را بيان كرده و نكات لازم در خصوص پويش ملي غربالگري فشار خون و ديابت را عنوان كرد.

      در پايان اعضا پيشنهادات خود را بيان كردند.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543356 آخرین به روزرسانی: 16 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 5.5374000072479 seconds.
memoryUsage : 9429Kb